Releasing CMTO’s 2018 Annual Report/Publication du rapport annuel 2018 de l’OMTO

On behalf of the College of Massage Therapists of Ontario, we are happy to share the 2018 Annual Report.

Click here to download the 2018 Annual Report in English.

As the number of RMTs in Ontario grows, and the needs of the public evolve, regulation must adapt to protect the public interest. With 100 years of Massage Therapy regulation behind us, regulation has become more comprehensive, client-centered and directed towards upholding high standards of practice.

This year’s Annual Report summarizes the progress we have made in achieving CMTO’s Strategic Goals in 2018, and sets the stage for the College’s refreshed 2019-2021 Strategic Plan.

As we enter the second century of Massage Therapy regulation in Ontario, we are excited about the possibilities the future holds when it come to ensuring quality, integrity and competence in Massage Therapy care.

We hope you enjoy reading the 2018 Annual Report.

Au nom de l’Ordre des massothérapeutes de l’Ontario, nous sommes heureux de publier le rapport annuel 2018.

Cliquez ici  pour télécharger le rapport annuel 2018 en français.

Alors que le nombre de MTA en Ontario augmente et que les besoins du public évoluent, la réglementation doit s’adapter pour protéger l’intérêt public. Après un siècle de réglementation de la massothérapie, la réglementation est devenue plus complète, plus centrée sur le client et orientée vers le respect de normes élevées pour la pratique.

Le rapport annuel de cette année résume les progrès accomplis dans la réalisation des objectifs stratégiques de l’OMTO en 2018 et ouvre la voie au nouveau plan stratégique de l’Ordre pour 2019-2021.

Alors que nous entamons le deuxième siècle de réglementation en matière de massothérapie en Ontario, nous accueillons avec enthousiasme les possibilités que l’avenir nous réserve pour ce qui est d’assurer qualité, intégrité et compétence en soins de massothérapie.

Nous vous souhaitons une bonne lecture du rapport annuel 2018.